Om mig
Jeg blev uddannet psykolog i 2002, autoriseret i 2005 og er efterfølgende videreuddannet som specialist og supervisor i Klinisk Børnepsykologi. Jeg har altid brændt for arbejdet med at sikre trivsel
og udvikling for børn, unge og forældre, og jeg har mange års erfaring indenfor børne- og familieområdet, hvor jeg blandt andet har arbejdet med pædagogisk psykologisk rådgivning (PPR), børne- og
familieterapeutisk behandling i et Familiehus samt været tilknyttet et kvindekrisecenter, hvor jeg har arbejdet med børn, som har oplevet vold i deres nære relationer.
Jeg har bred erfaring med rådgivning, terapi,
undersøgelser og supervision. De seneste år har jeg, sideløbende med at have egen psykologpraksis, arbejdet som intern psykolog på en specialskole for elever med psykiske og fysiske funktionsnedsættelser, hvilket har givet mig
værdifuld viden om forskellige handikap samt specialundervisning og specialpædagogik.
Metodisk og teoretisk fundament
Jeg bestræber mig på at være nærværende, omsorgsfuld og nysgerrig i mødet de mennesker, som jeg møder i terapi og rådgivning, og det vigtigtste for mig er at skabe et tillidsfuldt rum, hvor du kan være tryg og føle dig set og forstået.
Mit teroretiske fundament tager afsæt i den Neuroaffektive Udviklingspsykologi, tilknytningsteori samt systemisk- og narrrativ teori. Metodisk er jeg trænet og erfaren i at anvende narrative metoder, mentaliseringsbaserede tilgange og legeterapi (Theraplay).
Jeg har gennem årene tilegnet mig en bred vifte af erfaring og metoder til at igangsætte og understøtte udviklingsprocesser f.eks. gennem:
- Terapeutiske samtaler
- Familieterapi
- Rådgivende samtaler
- Understøttelse af forældre-barn relationen
- Konsultative opgaver i skoler og daginstitutioner
- Psykologiske undersøgelser af børn
- Supervision - monofaglig og tværfaglig
Jeg er optaget af at holde mig opdateret på ny viden og forskning indenfor det psykologiske felt, som jeg kan anvende sammen med børn, unge og forældre, og jeg deltager jævnligt i kurser og efteruddannelse. Se afsnit ang. uddannelse og erfaring.